Testarea genetică lipsa vederii. Orbirea și deficiența de vedere

testarea genetică lipsa vederii

Despre nutritie Declarata prima cauza a pierderii acuitatii vizuale in cazul pacientilor de varsta a treia, degenerescenta maculara legata de varsta DMLV este o afectiune diagnosticata din ce in ce mai des.

testarea genetică lipsa vederii efect tamoxifen asupra vederii

Genetica ne vine din nou in ajutor. Analiza ADN-ului prin anumite investigatii disponibile la Genetic Center poate identifica daca exista riscul sa dezvoltati boala si ce puteti face pentru a preveni sau ameliora simptomele, in cazul in care deja ati primit acest diagnostic.

testarea genetică lipsa vederii exerciții pentru vedere cu miopie

Ce este degenerescenta maculara? Asa cum indica si numele, DMLV reprezinta deteriorarea zonei centrale a retinei, numita macula, zona care este responsabila cu acuitatea vizuala maxima.

testarea genetică lipsa vederii restabiliți 100 de viziuni

Exista doua tipuri de DMLV. Care sunt cauzele principale? Pana de curand, se credea ca principalii factori de risc in cazul degenerescentei maculare sunt varsta, rasa cei din populatia caucaziana avand predispozitie crescuta testarea genetică lipsa vederii, fumatul, obezitatea, bolile cardiovasculare sau sexul DMLV este diagnosticata mai frecvent in randul femeilor.

Afecțiunile ochilor 10 timp citire Orbirea și deficiența de vedere Distribuiți pe Să înțelegem orbirea Orbirea sau tulburarea de vedere cunoscută și ca vedere slabă sau deficiență de vedere este o dizabilitate vizuală care nu se poate corecta complet sau chiar deloc cu mijloace chirurgicale, tratamente medicale, sau lentile pe bază de prescripție ochelari de vedere sau lentile de contact. Cei care trăiesc cu o vedere slabă, sau cu diferite grade de orbire recunoscută, încearcă de regulă să-și maximizeze vedere pe cât posibil, cu metode de ajutor vizual și sprijin practic. Tipuri de deficiențe de vedere Vederea slabă și orbirea recunoscută Există mai multe tipuri de vedere slabă care poate afecta diferite părți ale ochiului, iar gradul de severitate va determina dacă aveți deficiențe de vedere sau sunteți nevăzător. Vederea centrală rămâne intactă. Vederea încețoșată — câmpurile vizuale sunt acoperite de o lumină foarte puternică sau de o peliculă.

Studiile recente au demonstrat insa ca afectiunea are si o importanta componenta genetica, existand mutatii la nivelul ADN-ului care predispun la boala.

Care este principalul avantaj al testelor genetice?

Cel mai bun test de diagnostic pentru pacienții cu glaucom © Autor: Bonciu Adriana Silvia, student medicină Glaucomul reprezintă o afecțiune oculară bilaterală severă, care, prin lipsa unui diagnostic precoce și a unui tratament optim, poate duce la orbire. Deoarece glaucomul prezintă o componentă genetică importantă, o echipă internațională de cercetătorii a investigat noi modalități de testare genetică, reușind să identifice de 15 ori mai mult persoane aflate la risc față de testele existente. Pentru realizarea acestui studiu, autorii principali, din cadrul Testarea genetică lipsa vederii University și QIMR Berghofer Medical Research Institute din Australia, au lucrat alături de oameni de știință din întreaga lume. Testarea genetică dezvoltată de aceștia a fost analizată pe loturi de 2.

Studii recente publicate de Academia Americana de Oftalmologie au evidentiat faptul ca terapiile personalizate sunt posibile in cazul in care predispozitia pentru DMLV a fost identificata, iar recomandarile depind de tipul genei identificate.

Spre exemplu, in cazul pacientilor ce poarta mutatia ARMS2, o dieta bazata pe suplimente de zinc aduce beneficii maxime.

• Urmărire și prognostic Neuropatia optică ereditară Leber denumită și amauroza congenitală Leber sau neuropatie optică Leber este o boală genetică ce duce la pierderea vederii.
  • Simoron la vedere
  • Giardia afectează vederea

Administrarea de zinc, insa, in cazul prezentei mutatiei CFH atrage, din contra, progresia mult mai rapida a bolii. Pentru acesti pacienti, tratamentul potrivit fiind testarea genetică lipsa vederii ce continte suplimente de antioxidanti.

Un test genetic care sa va spuna ce tip de mutatie exista in cazul dumneavastra este, deci, primul pas in cazul in care sunteti suspectat a fi diagnosticat cu DMLV.

Mai multe despre acest subiect